Masson'un ilk eserleri kübizme olan ilgisini yansıtmaktadır. Sonraları sürrealizm ile ilgilenmiştir. Masson çoğu kez kendini kötü koşullarda çalışmaya zorlamıştır.Örneğin, uzun süren açlık ve uykusuzluk dönemlerinden sonra veya uyuşturucunun etkisi altında. Bilinçsizlik veya düşük bilinç düzeyi halinin sanatını rasyonel kontrolün etkisinden kurtaracağına ve bilinçaltının sanatına yakınlaştıracağına inanmıştır.
1926'dan itibaren tuale kum ve yapıştırıcı atarak ve oluşan şekillerin etrafına yağlıboya resimler yaparak deneysel işler yapmıştır. 1920'lerin sonunda, otomatizmi kısıtlayıcı bulmuş, sürrealist hareketi terk ederek daha yapısal bir stile başlamıştır. Daha çok şiddet ve erotizm temalı ve İspanya İç Savaşına tepki niteliğinde eserler üretmiştir.
1926'dan itibaren tuale kum ve yapıştırıcı atarak ve oluşan şekillerin etrafına yağlıboya resimler yaparak deneysel işler yapmıştır. 1920'lerin sonunda, otomatizmi kısıtlayıcı bulmuş, sürrealist hareketi terk ederek daha yapısal bir stile başlamıştır. Daha çok şiddet ve erotizm temalı ve İspanya İç Savaşına tepki niteliğinde eserler üretmiştir.
André Masson 1936'da Georges Bataille'in çıkarttığı Acéphale dergisinin ilk sayısının kapağını çizmiştir ve 1939'a kadar tüm sayılarda yer almıştır.
Nazi Almanyasının II. Dünya Savaşı'nda, Fransa'yı işgal ettiği dönemde during çalışmaları Naziler tarafından dejenere olarak adlandırılmıştır. Marsilyadan Varian Fry'in yardımıyla, Masson Nazi rejiminden kaçmak için bir gemiyle Fransa'nın Martinique adasına, oradan da Amerika'ya gitmiştir. New York City'e varışından sonra Masson'un bagajlarını denetleyen gümrük görevlileri onun erotik çizimlerinden birkaçını buldular ve sanatçının gözleri önünde pornografik olarak nitelendirdikleri bu çizimleri yırttılar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder